maandag 22 december 2008

Aan de zeep




Ik ben weer aan de zeperij ! Ik heb afgelopen dagen 3 zepen gemaakt waarvan er 1 soort nog in de mallen zit dus die komt later. Over deze 2 ben ik zeer tevreden. De eerste zeep is een kaneelzeep met thee erin verwerkt voor het leuke effect. Het is zeep gemaakt van olijfolie, amandelolie, kokosolie, cacaoboter en sheabutter. Een rijke verwenzeep dus ! De zeep is gekleurd met thee dus ik heb geen kleurpigment toegevoegd. Prachtige natuurlijk kleur vind ik het. Het is een cold proces zeep dus hij moet nog even verder rijpen maar binnenkort ga ik 'm snijden, Daar ben ik erg benieuwd naar.


De tweede zeep is een hot proces zeep. Zodra deze goed droog is is ie gelijk klaar voor gebruik. Ook erg goed gelukt. Heerlijk lavendelzeep met lavendel erin verwerkt. Verder gemaakt van olijfolie, amandelolie, kokosolie, cacaoboter en wonderolie. Geprobeerd een mooie kleur paars te maken en deze doet erg natuurlijk aan ook. Ik ben tevreden! Ik zal ze nog eens showen als ze beiden gesneden zijn.


1 opmerking:

MooZ KaartenFabriekje zei

Ze zien er geweldig uit,Conny! Jammer dat er nog geen geur-pc bestaat!

groetjes, Mo