donderdag 9 december 2010

Inspiratie uit Marokko.....



Altijd op zoek naar aparte materialen en gek op prachtige oude Marokkaanse/Afrikaanse kralen en ornamenten. En wat een geluk had ik de laatste keer in mijn favoriete Guelmim. Een prachtige streng African Trade beads bij mijn favoriete kralenverkoper



En bij mijn favoriete juwelier vond ik een prachtig authentiek oud Berber kruis, een Walataidye, met wat oude zilveren en stenen kralen.



Ik kon mijn geluk niet op. En de juwelier ook niet want ik bracht nog meer kooplustige vriendinnen mee die allemaal wel hun slag wilden slaan. Of meneer met ons op de foto mocht. Ja, natuurlijk ! En niet alleen dat. Er werd ook nog thee gedronken. Ik mocht er ook gelijk blijven werken van de juwelenmeneer. Was het maar waar. Bakken vol authentieke oude chevrons, trade beads, koraal, amazoniet, amber en nog veel meer heeft hij liggen. Ik zou er wel raad mee weten. Volgens Khadija zou ik meneer echt aan een topomzet kunnen helpen. Ach, wie weet, ga ik nog wel eens zaken doen met hem. Ik heb wel wat ideetjes....



Nu alweer een paar weken thuis en alle inspiratie én "nieuwe oude" materialen in een aantal prachtige colliers verwerkt. Ik ben er helemaal happy mee !





1 opmerking:

blogje zei

Mooi Conny! Ik kan me voorstellen dat je geinspireerd bent geraakt!

Annet K.